[ Pobierz całość w formacie PDF ]
rogu. Teczka zamykała się na górze na kolorowy zamek. Mieliśmy w niej trzymad książki i prace.
Korzystałem ze swojej z ogromną starannością zawsze pamiętałem, by z powrotem włożyd do niej
książki, gdy nie były mi już potrzebne.
Moja ławka znajdowała się na koocu klasy przy oknie, oklejonym kolorowym papierem i rysunkami
uczniów, skąd mogłem patrzyd na dzieci w klasie i nie musiałem nawiązywad kontaktu wzrokowego z
żadnym z nich. Nie przypominam sobie żadnych imion ani twarzy dzieci z mo¬jego pierwszego roku w
szkole zawsze czułem, że są czymś, z czym muszę sobie poradzid i rywalizowad, w czym muszę
odnajdowad drogę, a nie osobami, które należy poznad i się z nimi bawid.
Często gdy stałem lub chodziłem po klasie, trzymałem ręce złożone razem na piersiach. Czasem zginałem
pal¬ce, a potem odginaÅ‚em któryÅ› z nich i po prostu staÅ‚em z jednym lub kilkoma palcami sterczÄ…cymi w
kierunku sufitu. Pewnego razu podniosłem środkowy palec i byłem zdziwiony, gdy jakiś chłopiec
podszedÅ‚ do mnie i powie¬dziaÅ‚, że przeklinam. Jak palec może przeklinad?", zapyta¬Å‚em, ale zamiast mi
odpowiedzied, chÅ‚opiec zawoÅ‚aÅ‚ nauczy¬cielkÄ™, która natychmiast zbesztaÅ‚a mnie za niegrzeczne
zachowanie.
Naprawdę polubiłem poranne apele. Po pierwsze, były przewidywalne, odbywały się każdego ranka o tej
samej porze. Nauczycielka kazała nam ustawiad się w porządku alfabetycznym przed klasą, a następnie
szliśmy gęsiego do auli. W auli przechodziliśmy przed dziedmi z innych klas, które siedziały cicho w
równych rzÄ™dach, a nastÄ™pnie sia¬daliÅ›my na koocu. Sztywny porzÄ…dek i rutyna uspokajaÅ‚y mnie i czÄ™sto
siedziałem na podłodze w auli z zamkniętymi oczami, kołysząc się lekko i mrucząc do siebie robiłem tak
często, gdy byłem odprężony i zadowolony.
Najlepszą częścią każdego apelu było śpiewanie pieśni, ja najbardziej lubiłem Hes Got the Whole World
in His Hands i Oats, Peas, Beans and Barley Grow . Zamykałem oczy i w skupieniu słuchałem, jak śpiewają
inne dzieci, a nuty zlewały się w uspokajający, równy i płynny rytm. Przy muzyce zawsze czułem się
spokojny i szczęśliwy. Apel był najciekawszą częścią mojego szkolnego dnia.
Wraz z moim pierwszym Bożym Narodzeniem w szkole nadeszły tradycyjne jasełka. Dostałem rolę
jednego z pasterzy
A ^
ir Å‚
ByÅ‚em przerażony na myÅ›l o wystÄ…pieniu przed caÅ‚Ä… szko¬Å‚Ä… dziedmi, nauczycielami i rodzicami i bardzo
się de-nerwowałem, nie chciałem przymierzyd kostiumu pasterza ani rozmawiad na ten temat z
nauczycielem. W koocu zain¬terweniowaÅ‚a matka, która Å‚akociami przekupiÅ‚a mnie, bym wystÄ…piÅ‚. Przez
cały czas na scenie patrzyłem w podłogę, ale mimo to rodzice powiedzieli mi, że są ze mnie dumni. Po
jasełkach nie chciałem zdjąd kostiumu, więc rodzice przekonali moją nauczycielkę, by pożyczyła mi go na
ferie świąteczne. Tamtej i każdej kolejnej nocy aż do Nowego Roku spałem w opooczy i kapeluszu
pasterza.
Miałem trudności z nauką w klasie ciężko było mi się skoncentrowad, gdy inne dzieci rozmawiały między
sobą i gdy ktoś chodził lub biegał po korytarzu za drzwiami. Nie potrafię ignorowad hałasów z zewnątrz,
wiÄ™c czÄ™sto zaty¬kam uszy palcami, by siÄ™ skoncentrowad. Mój brat Steven ma ten sam problem i kiedy
chce poczytad lub pomyśled, wkłada zatyczki do uszu.
Gdy coÅ› pisaÅ‚em, przesiadywaÅ‚em nad każdÄ… literÄ…, sÅ‚o¬wem i kropkÄ…. JeÅ›li zauważyÅ‚em plamÄ™ lub bÅ‚Ä…d,
ścierałem wszystko i zaczynałem od początku. Przez to dążenie do perfekcji czasem pracowałem w
Å›limaczym tempie i koo¬czyÅ‚em lekcjÄ™ bliski wyczerpania, lecz nie miaÅ‚em czym siÄ™ pochwalid. Jednak
nawet wtedy się nie martwiłem, że nauczycielka uzna mnie za lenia lub nieuka, i nigdy nie dbałem o to,
co myślą o mnie inne dzieci. Nie rozumiałem idei uczenia się na własnych błędach.
Pisanie zawsze było dla mnie katorgą. Męczyłem się przy pewnych literach, szczególnie g" i k",
ponieważ po prostu nie mogłem zapamiętad, jak się je pisze. Dwiczyłem pisanie g" i k" całymi rzędami,
kartka za kartkÄ…, ale ich pÄ™telki i ramiona byÅ‚y niezgodne z mojÄ… intuicjÄ…, wiÄ™c mi¬nęło wiele czasu,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]