[ Pobierz całość w formacie PDF ]
c) uniesieniu stopy w zgięciu grzbietowym.
d) uniesieniu stopy w zgięciu podeszwowym.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
27
17. Kąt nachylenia linii pięty do podstawy dolnej w zależności od wysokości obcasa
a) rośnie 10 na każdy 1 cm wysokości obcasa.
b) maleje 10 na każdy 1 cm wysokości obcasa.
c) rośnie 20 na każdy 1 cm wysokości obcasa.
d) maleje 20 na każdy 1 cm wysokości obcasa.
18. Korekta ułatwiająca spłaszczenie kopii stron w metodzie Lunatiego polega na
a) nacięciu powłoki taśmy na linii palców, zachowując w połowie jej długości 5 mm
spojenie.
b) nacięciu powłoki taśmy na trzech liniach równoległych, zachowując w połowie ich
długości 5 mm spojenie.
c) nacięciu powłoki taśmy na trzech liniach równoległych, zachowując spojenie
w miejscu dolnego obrysu.
d) nacięciu powłoki taśmy na linii palców zachowując spojenie w miejscu dolnego
obrysu.
19. Do produkcji obuwia opankowego i gdynkowego stosuje się ćwiekacze
a) całokute.
b) okute w pięcie i śródstopiu.
c) nie posiadające okuć.
d) pasowe.
20. Różnica między długością stopy i kopyta zależy od
a) tęgości kopyta.
b) kształtu czubka i pięty.
c) kształtu profilu podłużnego kopyta.
d) naddatku funkcjonalnego i kształtu czubka.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
28
KARTA ODPOWIEDZI
Imię i nazwisko..........................................................................................
Określanie zasad konstruowania obuwia
Zakreśl poprawną odpowiedz.
Nr
Odpowiedz Punkty
zadania
1 a b c d
2 a b c d
3 a b c d
4 a b c d
5 a b c d
6 a b c d
7 a b c d
8 a b c d
9 a b c d
10 a b c d
11 a b c d
12 a b c d
13 a b c d
14 a b c d
15 a b c d
16 a b c d
17 a b c d
18 a b c d
19 a b c d
20 a b c d
Razem:
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
29
TEST 2
Test praktyczny typu próba pracy do jednostki modułowej Określanie
zasad konstruowania obuwia
Treść zadania
Wykonaj komplet wzorników w oparciu o modele podstawowe wierzchu i podszewki
otrzymane od nauczyciela. Postępuj zgodnie z zasadami obowiązującymi w szkolnej
pracowni projektowania lub w zakładzie obuwniczym, w którym odbywasz naukę zawodu.
Instrukcja dla nauczyciela
W badaniu osiągnięć ucznia w nabywaniu umiejętności praktycznych przewidzianych
w celach jednostki modułowej zalecane jest przeprowadzenie zadania testowego typu próba
pracy . Zadanie jest tak dobrane, aby pozwoliło sprawdzić poziom umiejętności w zakresie
wiedzy teoretycznej i sprawności wykonywania wzorników.
Uczniowie powinni wykonywać zadanie indywidualnie. Jest to jednocześnie możliwość
samodzielnego sprawdzenia przez ucznia poziomu nabytych umiejętności i dokonania analizy
wykonanych ćwiczeń.
Zadaniem nauczyciela jest stworzenie warunków umożliwiających uczniowi wykonanie
zadania zgodnie z dokumentacją konstrukcyjną. Należy zapewnić uczniowi warunki do
samodzielnego opracowania poszczególnych etapów wykonania zadania:
- zorganizowania stanowiska pracy,
- wykonania wzorników podstawowych, wierzchu, podszewki, międzypodszewki,
- przeprowadzenia analizy opracowania konstrukcyjnego elementów.
Uczeń powinien mieć udostępnione:
- stanowisko pracy do wykonania zadania,
- modele podstawowe wierzchu i podszewki,
- przykładową dokumentację konstrukcyjną z uwzględnieniem wzorników,
- regulamin bezpieczeństwa i higieny pracy.
Przed rozpoczęciem wykonywania zadania nauczyciel powinien:
- zadbać o przygotowanie odpowiedniego stanowiska pracy,
- przydzielić uczniom modele podstawowe wierzchu i podszewki,
- zatwierdzić ustaloną przez uczniów kolejność czynności konstrukcyjnych przy
opracowaniu wzorników,
- określić kryteria oceny wykonywanego zadania,
- na bieżąco kontrolować pracę uczniów,
- dokonać oceny wykonanej pracy.
Instrukcja dla ucznia
Uczeń powinien wykonać następujące czynności:
- przygotować stanowisko pracy do wykonania zadania,
- zapoznać się z modelami podstawowymi wierzchu i podszewki,
- zaprojektować naddatki przewidziane na łączenie i wykończenie elementów wierzchu
i podszewki,
- zapisać kolejność wykonywanych czynności konstrukcyjnych; przedstawić do
zatwierdzenia nauczycielowi,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]